تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/05/21 - 15:55
کد خبر: 513632

کشتی آزاد در حسرت ۸ ساله طلا/ سامورایی‌ها شگفتی‌ساز شدند

حسرت کشتی آزاد برای کسب مدال طلا در المپیک ۸ ساله شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مسابقات کشتی آزاد بازی‌های المپیک پاریس امروز یکشنبه ۲۱ مردادماه به پایان رسید و ۵ کشتی‌گیر اعزامی کشورمان در این بازی‌ها نتوانستند به مدال طلا دست یابند.

حاصل کار ملی‌پوشان در این رویداد بزرگ ۳ نقره و یک برنز بود. رحمان عموزاد در ۶۵ کیلوگرم، حسن یزدانی در ۸۶ کیلوگرم و امیرحسین زارع در ۱۲۵ کیلوگرم نقره گرفتند و مدال برنز هم توسط امیرعلی آذرپیرا کسب شد.

در این دوره از بازی‌ها در حالی دست ملی‌پوشان کشورمان و همین طور تیم ملی آمریکا از مدال طلا کوتاه ماند که در مقابل ژاپنی‌ها عملکرد بسیار خوبی داشتند و توانستند ۲ طلا و یک نقره را در اوزان ۵۷، ۶۵ و ۷۴ کیلوگرم کسب کنند.

کشتی آزاد کشورمان در المپیک توکیو هم نتوانست به مدال طلا دست پیدا کند و در این بازی‌ها با یک نقره حسن یزدانی و یک برنز امیرحسین زارع به کار خود پایان داد. آخرین مدال طلا در کشتی در المپیک ریو کسب شد و حالا ۸ سال از آخرین طلا در المپیک می‌گذرد.

غرور کاذب بلای جان کشتی‌گیران

اتفاق عجیب علاوه بر ناکامی آزادکاران در کسب مدال طلا، غرور تعدادی از ورزشکاران و شادی آنها در مراحل قبل از فینال بود. رحمان عموزاد شب گذشته با برتری در مرحله نیمه‌نهایی طوری شادمانی کرد و تاج پادشاهی را بر سر گذاشت، گویی طلای المپیک را گرفته است. وی حتی تا فینال صبر نکرد تا شادی منحصر به فرد خود را داشته باشد که همین باعث شد تا در فینال هم نتیجه ضعیفی مقابل حریف ژاپنی خود بگیرد.

امیرحسین زارع هم بارها با طلای جهانی چنین حرکاتی را از خود به نمایش گذاشت اما وقتی وارد المپیک شد در فینال چیزی برای نمایش دادن نداشت، همین غرور و حرکات عجیب باعث شد تا جنو پتریاشویلی هم پاسخ زارع را به تقلید حرکت او نشان دهد. برخی از آزادکاران کشورمان که مدال‌های رنگارنگ جهانی را در کارنامه دارند به خیال اینکه طلای المپیک را برایشان کنار گذاشته‌اند وارد تشک شدند اما دیدند که رقیبان در المپیک خیلی حرفه‌ای‌تر از جهانی و آسیایی هستند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top